Andere verhalen

De achterblijfster - Leonore de Vries
Liefste... drie maanden nog maar ben je weg. Drie maanden, hoe is het mogelijk! Het lijkt veel langer, jaren... Ik weet niet waar je bent. Toch, waar je ook bent, m'n ziel zal Ik niet bezitten. Die is bij jou. >>Lees verder.

Dagdromen - Martin de Jong
‘Liesan!’ De leraar Nederlands die op verwijtende toon haar naam geroepen had stond vlak voor haar. Ze zag hem als een silhouet. Ze had naar buiten zitten kijken, het felle zonlicht recht in haar gezicht, haar ogen moesten wennen aan het kunstlicht in de klas. >>Lees verder.

Hoe ouder, hoe gekker - Harry Hoogenkamp
In het kader van mijn interne rehabilitatieproces ben ik naar de sportschool gegaan. En het vreemde is... ik hervind mijzelf niet. Het is net of dat ouwe zelf er niet meer is. Daarvoor in de plaats vind ik allemaal dingen die ik helemaal niet van mijzelf kende. >>Lees verder.

Some Rain Must Fall - Michel Faber (originele Engelstalige versie)
Frances Strathairn came home to find that her partner had cooked her a meal. 'First day at your new job,' he said. 'I thought you'd be exhausted.' My relationship with this man is in crisis, Frances reminded herself, kissing him on the lips. There is no doubt about it. >>Lees verder.

De nachtmerrietwijfelaar - Martin de Jong
‘Hé, Tam, nog wakker?’ Nina vroeg het op het moment dat ik geeuwde. Het was kwart voor twee in de nacht, we hadden vanaf halftien zitten gamen. En borrelnootjes gegeten. Als een van ons nu een scheet liet zou de ander bedwelmd raken. >>Lees verder.

Natriumlampen - Harry Hoogenkamp
De roestige strop houdt de rails op zijn plaats. Ik staar ernaar. De donkerbruine spoorbiels is gebarsten. Het ijskoude Ijs vult de scheuren. >>Lees verder.

Aan de hand - Martin de Jong 
Er was iets aan de hand. De binnenkant van mijn linkerhand herbergde een eeltig bultje; een rare plaats om eelt te hebben als je rechtshandig bent. Ik liet het bultje een paar maanden op zijn beloop. Toen het uit zichzelf niet verdween besloot ik het aan de huisarts voor te leggen. >>Lees verder.












































































































Geen opmerkingen: